Türkçede özellikle felsefi ve düşünsel metinlerde sıkça kullanılan kelimelerden biri olan “varoluş”, zaman zaman ayrı mı yoksa bitişik mi yazılmalı sorusuyla karıştırılabiliyor. Peki, Türk Dil Kurumu’na göre bu kelimenin doğru yazımı nasıldır?
Doğru Yazım:
varoluş ✅ (bitişik yazılır)
Yanlış Yazım:
var oluş (ayrı yazımı yanlıştır)
“Varoluş” kelimesi, bir şeyin ya da kişinin var olma durumu, mevcudiyeti anlamında kullanılır ve Türkçede bitişik yazılır. Bu kullanım, "var olmak" fiilinin isimleşmiş halidir.
